fredag, oktober 16, 2009

Nu börjar det kännas som vanligt...

Igår handlade det om storstädning och diverse andra behövliga åtgärder i huset. Vår grind går på hjul och man får lätt den uppfattningen att hjulen är något av engångsartiklar. Hitintills har jag fått bytt dem varje år och det var inget undantag i år heller.
Detsamma gäller toalettduschen, varje år har jag fått köpa nytt och byta ut den befintliga. Den här gången köpte jag den dyraste de hade med förhoppning att den skall gå att nyttja längre tid än ett år. Kranen i handfatet hade också gett upp, så det blir en ny sådan också.
Ungarna verkar tro att det är farligt att byta glödlampor när de tjänat ut. På annat sätt kan jag inte förklara att jag måste byta nio glödlampor och ett lysrör. Nu är det i alla fall gjort.
I övrigt är det bara att konstatera att klimatet är förödande på många sätt. Regn och solsken förstör mycket. Vill man att huset skall se fräscht ut får man nog måla det vartannat år. Staketet och grinden har farit illa och här gäller det att skrapa och rengöra innan man kan måla igen. Nu börjar jag bli ganska less på undermåliga jobb och färger som inte tål vatten.

Inga kommentarer: