måndag, oktober 19, 2009

Nu sket det sig igen...

Jag tycker rubriken är passande eftersom det handlar om avloppet från en av toaletterna. Sannolikt eller mer än sannolikt skadades avloppsröret då vi tvingades byta avloppstank strax innan vi åkte till Sverige i maj. Att få någon att ta ansvar för detta och få jobbet utfört på någon form av garanti är bara att glömma. Här gäller ”nya problem – nya utgifter”.
Samma gubbar som bytte tanken har hållit på hela dagen med att blottlägga röret och byta ut rördelar. Det är tur att man har verktyg och maskiner som de kan låna, i det här fallet kom slaghammaren och rondellen väl till pass.
Förhoppningsvis är läckan åtgärdad nu och under morgondagen skall de fylla igen hålet och laga betongen. De ville göra klart alltihop i dag men jag insisterade på att vi skall vara helt säkra på att det inte är fler läckage.

Som om det inte räckte med avloppet, nu fungerar inte telefonen och faxen heller. Det kommer ingen ton då man lyfter på luren bara ett brummande ljud, det kanske är någon av mina vänner på TT&T som snarkar, vad vet jag?
Vad jag vet är att vi anmält felet och att vi får vänta på lagningen tills de har tid att komma. När de kommer har jag faktiskt inte en susning om.

Inga kommentarer: