tisdag, april 19, 2011

Lite mer om valet i Finland....

Folket har sagt sitt i det finländska valet. Svensk media tycker naturligtvis att resultatet är besvärande då det inte alls stämmer överens med vad man försöker pracka på det svenska folket.
Enligt svensk media är massinvandring bra, EU gör inga fel, Sverige har ekonomiska resurser att försörja hur många invandrare som helst och sist men inte minst så är det svenskarna som har avgörandet i sin hand när det gäller att rädda världen från en klimatkatastrof.

I Finland segrade demokratin (grattis Finland) och alla accepterade detta i Finland.

Det känns säkert jobbigt för den svenska journalistkåren för då är det folket och inte etablissemanget som bestämmer.

Demokrati har blivit besvärligt att hantera för svensk media.

Jag kan, i detta sammanhang, inte undgå att ställa mig frågan, är alla journalister helt vänstervridna och om inte, varför hör vi inget från de som eventuellt inte är det?

Jag hoppas att vi vid nästa val får ett resultat som gör att den tillträdande regeringen tillåter att Stasiarkivet öppnas och att svenska folket får veta vilka svenska politiker och journalister som har samarbetat med den Östtyska diktaturen under många år.

Att vi har en som samarbetat med KGB är ju redan känt.

För att jag inte skall bli missförstådd (vilket jag tydligen blir hur mycket jag än förklarar) så vill jag framhålla att jag anser att alla invandrare som kommer till Sverige är välkomna så länge ”de tar seden dit de kommer” och inte blir en belastning för landet.
Självklart anser jag också att Sverige även fortsättningsvis skall erbjuda skydd för dem som är flyktingar enligt internationell definition.
Däremot anser jag att personer som fått avslag på ansökan om asyl skall avvisas med omedelbar verkan och inte kunna stanna i landet och ta del av vår välfärd utan att bidra till den.

Är det att vara främlingsfientlig så får jag väl stå ut med det.

Inga kommentarer: