tisdag, april 05, 2011

Ett sån't väder vi fått....

I går eftermiddag och under kvällen hade vi ett riktigt oväder. Från sol och värme ändrades det till storm, åska och ösregn på knappt 15 minuter.

Jag var ute på min motionstripp när de mörka molnen började dra in över sta’n och fick bråttom hemåt. Med ca tio minuter kvar så var det full storm och regnet började ösa ner under ackompanjemang av dånande åskknallar. Det blåste så att grenar slets loss från träden och landade i trafikenbland bilar och motorcyklar på vägen.

Hemma hade flaggstången som jag monterat på en pelare vid ingången blåst ned. Skruvar och skruvplugg satt kvar i fästet. Zippo var livrädd för åskan och skakade där han tagit sin tillflykt undan regnet. Jag torkade av honom och lät honom följa med in tills åskan upphört och regnet minskat.

Efter som dagen ändå var förstörd så passade jag på att deklarera via nätet under kvällen samt att överföra kvarskatten till skatteverket. En olycka kommer sällan ensam som det brukar heta.

Men som vanligt, efter regn så kommer solsken och i dag skiner solen och termometern visar 32,5 grader.

Inga kommentarer: