fredag, april 01, 2011

Tandläkare är väl inte de jag älskar mest....

Det här med tandläkarbesök har blivit en följetong för mig. I dag har jag varit hos ännu en tandläkare för en ny rotfyllning.

Det blev typ ett riktigt blodbad. Vi hade nu kommit fram till situationen när hon sticker ner någonting som påminner om nålar i tandkanalerna. Jag vet inte riktigt vad som hände men hon måste ha träffat en nerv med en riktig bredsida. Smärta är bara förnamnet, hela kroppen reagerade och jag lyfte säkert någon eller några decimeter i tandläkarstolen. Det fick i sin tur till följd att mina knän slog i armen till brickan där tandläkaren hade sina instrument. I ett desperat försök att rädda brickan kastade sig tandsköterskan över mig och sträckte sig efter brickan, men för sent. Samtidigt som knäna slog i brickarmen bet jag till i ren reflex. Tandläkaren hade fortfarande ett finger kvar i min mun vilket fick till följd att jag bet av hennes finger vid den andra leden.

Jag skrek och tandläkaren skrek och jag höll på att kvävas av fingerstumpen som jag fått i halsen. Trots att tandsköterskan låg över mig tog jag mig upp och lyckades spotta ut fingerstumpen varefter jag ramlade över tandsköterskan på golvet. Då kom Yaya inrusande från väntrummet och undrade vad hände och synen med mig ovanpå tandsköterskan blev för mycket för henne. Hon trodde naturligtvis att det var något oanständigt på gång. Med en tjock veckotidning från väntrummet som tillhygge kastade hon sig över både mig och tandsköterskan.

Under tiden hade tandläkaren svimmat och den andra tandsköterskan var helt apatisk och fullständigt okontaktbar. I det här läget påminde mottagningen mer om ett slakteri än en tandläkarmottagning, det var blod överallt.

Innan vi gick därifrån lämnade jag i alla fall 500 bath i den obemannade receptionen, det brukar kosta ungefär så mycket vid varje tillfälle när det handlar om rotfyllningar.

Problemet är att jag nu måste söka en annan tandläkare för vem kan ha en tandläkare som saknar en bit av ett finger.


I dag är det den 1:a april, lustigt nog. April, April.

Inga kommentarer: