måndag, maj 14, 2012

Ibland slår det slint…


Alla kan vi göra fel. Förra veckan hände det mig. Vi skall ju snart återvända till Sverige och i samband med det brukar vi ligga över två dygn i Bangkok. Det är mest för att Yaya skall få sova över hos Mijo innan vi åker. Det som skall inhandlas klarar vi på en dag utan problem eftersom det inte handlar om speciellt mycket. Tanken var att vi skulle göra på samma vis i år också så jag köpte tågbiljetter med avgång 20.59 den 27:e maj från Surin.
På söndagskvällen då jag intagit sängläge gick det plösligt och obarmhärtigt upp för mig att det den 26 - 27:e handlar det om ELITLOPPSHELGEN på Solvalla och två V75-omgångar.
Ett prekärt läge med andra ord, frågan var bara hur jag skulle lägga upp detta för hustrun – kosta vad det kosta ville.
Efter att ha ägnat natten åt konstruktivt tänkande så hade jag en lösning i åtanke på morgonen. Frågan var bara hur hustrun skulle ta det?
Jag sa helt enkelt att det kunde bli väldigt lite tid för umgänge med Mijo och undrade om inte hustrun kunde tänka sig att åka ned och hälsa på Mijo helgen före och stanna några dagar och gå runt och shoppa tillsammans. Det föll sig så väl att Mijo har ledigt måndag-tisdag också. Perfekt tänkte jag. Vi skulle då bara behöva stanna ett dygn i Bangkok och jag skulle få tillfälle att följa söndagens V75-tävlingar. De sista andades jag naturligtvis inte om.
Idén uppskattades men det fanns ett aber och för att shoppa så behövs det pengar. "Kosta vad det kosta vill" var det ju och kosta är precis vad det kommer att göra.
Biljetterna är ändrade och ny avgångstid blir 20.59 den 28 maj och nu är det bara att hoppas att hästarna springer min väg söndagen den 27:e maj och gärna innan dess också.                              

Inga kommentarer: