onsdag, maj 30, 2012

Nu är det ännu närmare...


Det blev inte mycket handlat i dag. För min del blev det noga räknat ingenting. Först var vi på MBK vid Siam Square och där tittade jag på en sommarjacka av märket Nautica men jag kände inte riktigt för den och dessutom var den i dyraste laget. Det blev inte mycket mer för Yaya heller, ett par strumpbyxor och några par sockor var ingenting som spräckte budgeten.
Här finns det mesta
Vi tog sedan en taxi till dagmarknaden i anslutning till hotell Indra och jag var främst intresserad av några skjortor men jag tappade humöret då hon som sålde dem pratade i mobilen samtidigt som hon skulle sälja skjortor till mig. Så där blev det heller inga affärer.
Yaya köpte några hudvårdsprodukter och efter det åkte vi tillbaks till hotellet. Där åt vi middag tillsammans med Yayas äldsta dotter Mijo som pluggar på universitetet i Bangkok.
Vid sjutiden blir vi skjutsade till flygplatsen och i vanlig ordning har jag redan börjat oroat mig för bagaget, två resväskor, två datorer, en kameraväska och två ryggsäckar plus hustruns handväska. Men det brukar inte vara något problem på Suvarnabhumi, men man vet aldrig.
Nästa kritiska tillfälle är när jag skall ta ombord alltihop på tåget, då önskar man att man har fler än två armar.
Det skall bli skönt att komma hem.

Inga kommentarer: