måndag, november 11, 2013

Fotbollsnatt...



Det blev en jobbig fotbollskväll. Samtidigt som jag tittade på Fulham mot Manchester City på TV:n lyssnade jag på sportradion och den avgörande matchen mellan Halmstad och GIF Sundsvall avseende den sista platsen i Allsvenskan under nästa säsong.

Fulham lyckades, till min glädje, hålla undan och vinna med 1-0 trots ett enormt tryck av City i den andra halvleken. Hade Giffarna haft samma försvarsspel som Fulham hade så hade man hållit 1-0 ledningen från den första halvleken och tagit den sista platsen i den svenska fotbollssocieteten. Nu var man tyvärr inte bättre och det blir minst en säsong till i Superettan. Rättvist eller inte kan jag inte avgöra då jag inte såg matchen. Men det var inte här man förlorade den allsvenska platsen, det gjorde man när man svarade för flera plattmatcher i följd under hösten. Förlusten mot Östersund bidrog i högsta grad till detta.

Sedan avslutade jag med att titta på ”riktig” fotboll, Manchester United mot Arsenal där United nu tog en nödvändig seger efter en miserabel inledning på säsongen. Nu är man bara fem poäng efter Arsenal i ligan.

Sedan var det bara att inta bingen då klockan närmade sig två på natten här borta.

Inga kommentarer: