onsdag, november 13, 2013

En polismans syn på den svenska invandringspolitiken....



Då jag kom tillbaks till Sverige i slutet på maj hade jag fortfarande en sur eftersmak efter det domaren berättat om hur det går till i Sverige bakom ryggen på medborgarna. Det är klart att man kan tro att det blir vissa överdrifter då man samtidigt konsumerar alkoholhaltiga drycker och jag ville inte tro att det var så illa som han hade målat upp det.

Jag började fundera på var jag kunde få reda på mer om den svenska invandringspolitiken och de konsekvenser den fört med sig. Jag drog mig till minnes att jag genomfört flera militärövningar som reservofficer tillsammans med en ung polis för många år sedan. Vi hade dock inte haft någon kontakt de sista tjugofem åren, kanske längre men jag kom ihåg hans namn och sökte på hitta.se.
Jag tvekade länge innan jag kontaktade honom men till slut tog jag mod till mig och ringde upp honom. Jag presenterade mig och till min förvåning kom han ihåg mig direkt då jag förklarat vem jag var. Efter lite snack om gamla tider och lite annat berättade jag att jag träffat en domare som mer eller mindre dömt ut det svenska rättsystemet och den svenska invandringspolitiken. Jag berättade också att jag har en blogg där jag bland annat skriver om den svenska invandringspolitiken och undrade om han kunde belysa den från sitt perspektiv under förutsättning att han fick vara anonym.
Det var som att öppna ett par dammluckor, det bara välde ur honom precis som att han väntat att få lätta på trycket.

Han betonade också att det var hans personliga uppfattningar men han var samtidigt införstådd med och betonade att hans åsikter delades av en mycket stor majoritet av den svenska poliskåren. Många poliser tycker att man jobbar i stark motvind då media hetsar mot polisen och ansvariga politiker duckar.
Snacket om att Sverige fått fler poliser under de senaste åren är en lek med siffror för samtidigt har antalet civilanställda minskat dramatiskt vilket inneburit att utbildade poliser nu får sköta deras jobb. Idag handlägger utbildade poliser passärenden, andra administrativa uppgifter, bemannar telefonväxlar och receptioner. Detta har naturligtvis fått till följd att resurserna inte räcker för att klara det egentliga polisarbetet på ett bra sätt. Statistiken över uppklarade brott försämras löpande samtidigt som den grova brottsligheten ökar.
Tyvärr så finns det inom kåren många olämpliga chefer, från den högsta ledningen ut till närpolisområdena. Chefer som inte har en susning om vad modernt ledarskap innebär, geléryggar som kryper för politiker som inte ens ställer upp på de beslut de själva varit med om att fatta.
Det här handlar om en polis som har jobbat många år på olika befattningar och inom olika polisdistrikt och han berättar om ett Sverige som under de senaste 30 åren har förändrats på ett sätt som knappast går att föreställa sig för gemene man.
Han anser att det till övervägande del beror på den oreglerade invandringen som dragit till sig nya typer av kriminalitet. I Sverige kan i stort sett vem som helst få uppehållstillstånd och de så kallade ensamkommande barnen är ett gigantiskt svindleri. Till skillnad från våra grannländer genomförs inga ålderstester i Sverige. Man har heller inga krav på att de som kommer hit skall kunna identifiera sig. Detta har också fått till följd att krigsförbrytare, terrorister och andra kriminella fått en fristad i Sverige. De flesta av de så kallade ensamkommande är i de flesta fall söner till välbeställda familjer i Afghanistan, Irak, Somalia m fl länder som har haft råd att betala stora summor till flyktingsmugglare.

Många gånger då brott begås har polisen bra signalement på förövarna men att t ex skriva romskt eller afrikanskt utseende eller att uppge hudfärg är inte politiskt korrekt i det här landet och media censurerar dessa uppgifter och under senare år har vi också uppifrån i vår egen organisation uppmanats att vara ytterst restriktiva då det gäller etnicitet, hudfärg och liknande även om vi har sådana uppgifter från flera av varandra oberoende vittnen då något brott begåtts.
Idag väller narkotika och vapen in över Sveriges gränser i en aldrig sinande ström. Smuggling av sprit och cigaretter är också en lukrativ bransch där påföljden är låg om man till äventyrs skulle åka dit. Dessa varor distribueras till restauranger och tobaksaffärer där många gånger motvilliga ägare under hot tvingas att ta emot och sälja smuggelgodset.

Det politikerna kallar utanförskapsområden är i själva verket getton där kriminaliteten frodas och där mycket unga killar ser upp till de kriminella. Det rekryteras hela nya medlemmar till dessa gäng. Lojaliteten är hög och man hyser ett starkt hat till polisen och andra myndigheter.
Ett annat fenomen som uppstått på grund av att Sverige är medlem i EU är ett utbrett tiggeri som förekommer på allt fler platser runt om i vårt land. Vi vet att en övervägande del av denna verksamhet bedrivs av organiserade ligor där ”tiggarna” körs ut och hämtas in av en chaufför varje dag. Många av de här ligorna sysslar också med andra brott.

Att tilldela personer som befinner sig illegalt i Sverige rättigheter och förmåner strider mot allt sunt förnuft och det är nog ett av de politiska beslut som berört den svenska poliskåren mest. Vi har en hygglig koll på var många av dessa personer uppehåller sig och hur de försörjer sig. Men många gånger då vi griper någon så svarar media med snyftreportage och polisen hängs ut som bovarna i sammanhanget. Vänsterpöbeln, bestående av så kallade antirasister och antifascister utmärker sig också genom fritagningsförsök och försvårande av avvisningar, påhejade av media och politiker
.

Polisen i Sverige har blivit medias hackkyckling och vänsterns hatobjekt och många poliser upplever idag en stor hopplöshet och det värsta är att det inte ser ut som att det skall bli bättre, snarare tvärt om var hans slutomdöme.

När jag hört denna beskrivning, av den tid vi lever i, ur en polismans synvinkel känner jag oro och även till viss del rädsla. Det ligger ett tystnadens täcke över vårt land och så länge det tillåts ligga kvar blir det svårt att få några förändringar till stånd.

Det kommer mer i detta ämne under veckan.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det här bekräftar ju bara bilden som jag har om Sverige idag... Det finns bara en utväg som jag ser det, en röst på SD nästa år!