onsdag, november 06, 2013

En bra affär....



Det tog en hel månad att få reda på att vår TV-operatör, True Vision mist rättigheterna att visa Premier League i Thailand. Här har jag jagat igenom hela kanalutbudet på jakt efter rätt kanal utan att hitta tillstymmelse till engelsk fotboll. På det lokala kontoret i Surin har man hänvisat till två Thai-kanaler istället för att tala om att man mist rättigheterna. De ljuger en rätt upp i ansiktat utan att rodna. Jag har betalat 1568 bath i månaden i första hand för att se Premier League och ändå kan man inte få ett ärligt svar.
 
Men nu är det slut på valserna. Idag har jag beställt kabel-TV, 180 kanaler varav sex som visar Premier League i HD-kvalitet.

True Vision ut och C T H in.

Månadsavgiften till den nya operatören är 899 bath/månad men betalar man för 36 månader i förskott så kostar det 21 576 bath, d v s 599 bath i månaden. Kanske lite väl optimistiskt i min åder att betala tre år i förskott men jag får väl se det som en anledning att hålla mig vid liv minst så länge.

Det tillkommer en kostnad för installationen samt en depositionsavgift för boxen på 1 800 Bath.
En mycket bra affär som jag ser det, mindre än hälften av vad skulle ha betalt till True Vision om jag stannat hos dem.

Nu är bara frågan vad jag skall göra med pengarna som blir över.

Inga kommentarer: