lördag, november 02, 2013

VM i V75...



VM-äventyret började inte som jag hoppats. Fyra rätt på VM-systemet och en icke direkt hedrande placering. Plats 5364 var inte vad jag tänkt mig. Men i slutänden får man räkna bort det sämsta systemet så jag hoppas att den inledande omgången blir den jag får räkna bort

Fyra av mina förstarankade vann varav jag spikat en. Två spikar svek och där gjorde Panne De Moteur ett blekt intryck och han kanske passar bättre på kort distans. Handsome Knight fick en alltför tuff öppning och var slagen när de svängde in på upploppet. Att Commander Crowe skulle få det besvärligt från bakspåret var kanske inte helt oväntat men han var direkt dålig och frågan är om han var frisk.

Dagens omgång ser väl inte alltför svår ut och det finns flera spikalternativ. Redan i inledningen kan Björn Goop leda runt om med Yield To None. I Guld är Alvena Pele en utpräglad spetshäst så taktiken är given. Får han bestämma en bit så kan det hålla hela vägen. Seabiscuit är en unghäststjärna som efter skador nu är tillbaka och efter prestationen senast känns han som omgångens bästa spik. I den sista avdelningen är det ingen som tar en längd på Rite On Win i starten. Frågan är om Rite On Win kan öppna snabbare än invändige Jullex Dante vilket jag tror att han kan. Kan bli spets och slut för Goop.

VM-systemet

Avd                     Ordinarie hästar (Res.)
1                           1 Yield to None (4, 12)
2                           4, 6 (1, 5)
3                           3, 5 (4, 11)
4                           1, 3, 4, 6 (11, 8)
5                           1, 2, 7, 8, 10, 14 (5, 11)
6                           6 Seabiscuit  (8, 2)
7                           2, 3 (9, 5)

192 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 96,00 kr

Inga kommentarer: