lördag, mars 06, 2010

I bland blir det som man befarat...

Att mikrovågsugnen låg dåligt till det visste jag ju, eller varje fall misstänkte jag det. Men reparatören visste annat, ”no problems you can bring it back tomorrow” Så löd det positiva budskapet och förhoppningarna ökade naturligtvis.
Vi hämtade den i går och betalade 340 bath för reparationen, helt överkomligt, skitbilligt på ren svenska.
Men jag har lärt mig att man inte skall vara säker på saker och ting om man inte själv provat och kollat. Kontakten i väggen och full fräs på effekten innebar att mikrovågsugnen mera påminde om ett flipperspel, det blinkade, blixtrade och lät. Så var det med den reparationen.
Yaya ringde och han ville göra ett nytt försök utan att mer betalt för arbetet.
Själv åkte jag och köpte en ny ugn med förhoppningen att denna kommer att leva lite längre.
Jag passade även på att hämta den nya dammsugaren som anlänt från Bangkok. Så nu har vi två problem mindre.

Kvällen har gått åt till att packa för resan ner till Rayong i morgon. Jag har för avsikt att återkomma med dagliga rapporter från den resan, under förutsättning att bredbandet fungerar.

Inga kommentarer: