tisdag, mars 02, 2010

Telia når nya höjder...

Det är viktigt för oss att autogirot fungerar eftersom vi är borta flera månader i följd. Hitintills har det fungerat oklanderligt. I månadsskiftet januari/februari hände det dock något, avgiften till Telia var inte dragen. Jag kontaktade Telia och efter diverse knapptryckningar fick jag veta att det var telefonkö på 19 minuter.

Här har Telia en överlägsen tjänst, man kan knappa in sitt telefonnummer så ringer Telia upp. Något som bl a SJ borde ta efter.
Till slut hade vi kontakt och jag fick veta att felet låg hos banken. Jag blev uppmanad att betala räkningen via min internetbank eftersom autogirot inte fungerat. Några dagar senare noterar jag att avgiften till Telia betalts två gånger. Ny kontakt, nya beklaganden men pengarna skulle återföras till mitt konto – om fjorton dagar. Det stämde inte heller, Telia skickade ut en check som kunde lösas in i vissa butiker mot en avgift. Det kostade mig alltså tio kronor att få tillbaks mina pengar som jag av Telia blivit uppmanad att betala via internetbanken.

Skitdåligt är bara förnamnet.

Inga kommentarer: