lördag, november 17, 2012

VM i V75....



Efter förra veckans fiasko med endast ett rätt är väl inte självförtroendet riktigt på topp men ännu har jag inte kastat in handduken. Jag befinner mig trots allt på den övre halvan av resultatlistan då jag ligger på plats 5331 totalt. I Sundsvall ligger jag på en delad 83:e plats.
I ärlighetens namn så har det varit en svår inledning av årets VM och senast var det ju ingen som lyckades sätta sjuan. 
Målsättningen att vara bland de tusen främsta och hålla de s k ”experterna” bakom mig kvarstår.
Förra veckan kom inte systemet med p g a att jag problem med en av datorerna. Nu är det problemet åtgärdat men istället har den andra datorn ballat ur och jag är rädd att tangentbordet slutat fungera eller att jag måste installera om operativsystemet.
I vilket fall som helst så följer dagens system längre ned.
Först några kommentarer om dagens omgång.
Det är alltid svårt att sia om svårighetsgraden men jag förutsätter alltid att det är svårt och att det blir en rejäl sudd till de som prickar rätt. I dag chansar jag lite när det gäller spikarna och går emot favoriterna. Jag hoppar Fiction och streckar inte heller Caballion i avdelning tre. Detta av två skäl, hästen har bara vunnit en gång på Solvalla under hela sin karriär och senast han lyckades med den bedriften var den 2 februari 2010. Det andra skälet är han som sitter i sulkyn och som de senaste åren bara har en segerprocent runt 8 %. Han borde nog syssla med något annat än att köra häst.

I   9,10                R 5,2
II  1,6                  R 2,7
III 1,3,4,8           R 2,9
IV 6                     R 4,2
V  1,3,7,13        R 15,6
VI 1,2,8              R 6,3
VII 11                  R 2,6                  

Inga kommentarer: