torsdag, november 22, 2012

Inga nyheter är goda nyheter - ibland....



Sentio Resarch har i dag redovisat sin novembermätning som genomförts under perioden den 15-21 november, d v s efter det att den s k SD-skandalen inträffade. Undersökningen är gjord som en webbintervju bland 1002 personer.

Den redovisas i Dagens Opinion och hittas på följande länk http://www.dagensopinion.se/fortsatt-opinionsras-kd. Lägg särskilt märke till rubriken.

Då alla dags- och kvällstidningar tydligen missat denna nyhet så är jag orolig att ni inte tagit del av det, för många överraskande resultatet. Det går också ett rykte om att Karin Pettersson på Aftonbladets ledarredaktion har brutit ihop och ligger på golvet skrikandes och bankande med händer och fötter fullständigt okontaktbar. Men som sagt det är bara ett rykte så jag vet inte om det är sant.


Då jag tycker lite synd om Sundsvalls Tidning som missat nyheten har jag tipsat dem med följande mejl:

Hej

Sentio har presenterat sin novembermätning i dag. Det verkar som att ni missat det. Om ni inte känner till var ni kan ta del av den så bifogar jag en länk.
Om detta inte är en nyhet värd att förmedla till era läsare så kanske ni kan vara vänlig att motivera det i så fall.

Med vänlig hälsning
Rolf Vikström




Inga kommentarer: