lördag, november 10, 2012

VM i V75



Nu handlar det om tredje omgången i VM i V75. Förutsättningarna är desamma som i tidigare omgångar, det gäller att få så många rätt som möjligt. Hur mycket pengar man spelar in är ovidkommande i det här sammanhanget, men lyckas man så är det en extra bonus.

Dagens omgång ser väl inte helt olöslig ut. Det är ”bara” att spika i rätt lopp och gardera där det behövs. Jag väljer att spika två andrahandsfavoriter. I guld är Lavec Kronos favorit på gamla meriter men bästa hästen är i dagsläget Neo Holmsminde som har överlägsna meriter i år och i mina ögon är det bara spåret emot.
Ludde är även favorit med Saharas Fairytale i treåringsloppet för ston efter att ha vunnit ett skitlopp på Jägersro senast. Visserligen smått överlägset men ändå ett skitlopp. Min vinnare heter Gyllenberg och körs av Jörgen Westholm.
I Silverdivisionen och Stoeliten brukar det inte skrälla allt för ofta så känslan är att jag har bra på fötterna med fyra streck i de två avslutande loppen. 
En sjua i dag skulle innebära ett stort kliv uppåt i resultatlistan och det behövs nog om man skall vara med i den främre träffen fortsättningsvis.
Förra veckan var det en person som undrade ”hur fan jag kunde ta med Manalapan”? Som alla nu vet så vann Manalapan till det glada oddset 38 gånger pengarna. Efter det har jag inte hört av den där personen. Märkligt - eller kanske inte?

Inga kommentarer: