måndag, november 05, 2012

Att få det hela att gå ihop....



I lördags körde det ihop sig riktigt ordentligt, V75 via datorn och internet, Manchester United mot Arsenal och Swansea mot Chelsea på TV:n och dessutom fyllde hustrun år. Hennes födelsedagar brukar vi fira på restaurang Sydney där man har ett bra utbud av västerländska rätter. Men med lite planering så fixar man det mesta men det gäller att se till att hon inte bibringas en uppfattning om att travet eller fotbollen är viktigare än henne.
Det mesta gick dock min väg och efter en god middag, med förrätt och varmrätt så kunde jag bänka mig i soffan framför dator och TV. Manchester U vann och Chelsea fick bara oavgjort – bättre kan det knappast bli. Sju rätt på V75 blev det dock inte så det får jag väl vänta med till nästkommande lördag.
I födelsedagspresent hade jag inhandlat en Nokia 603 vilket uppskattades mycket. Hennes gamla mobil lider av en hel del krämpor. Jag har fått för mig att det i sin tur beror på att den är utsliten på grund av överbelastning.
Den nya telefonen består av en hel del nya faciliteter och manualen var på thailändska så jag kunde inte vara behjälplig och dessutom så måste hon byta till ett mindre SIM-kort. Men hon tog med sig båda mobilerna och uppsökte butiken där jag köpt den nya. Där iordningställde de ett nytt SIM-kort, kopierade telefonbok etc till den nya telefonen och dessutom fick hon en ”användarutbildning” på ca två timmar. Bra service tycker jag. 

Inga kommentarer: