måndag, november 12, 2012

Roligare kan man ha för 50 000 bath...



Med anledning av stifttandens frånfälle i lördags, så blev det till att uppsöka tandläkaren för andra gången sedan jag återvänt till Surin. Det brukar inte vara med någon speciellt trevlig feeling jag gör dessa besök. 
Den här gången hade jag dessutom onda aningar då den förra tandläkaren sagt att det var för lite kvar av tanden för att fästa en ny stifttand. Nu kändes på samma sätt när det gällde förlusten av den senaste stifttanden.
Mycket riktigt, så var det. Utdragning av det som är kvar av båda tänderna är en ofrånkomlig åtgärd. Sedan hade jag att välja på tre alternativ, att inte göra något alls utan låta gluggarna ersätta tänderna var det första och billigaste. Det andra alternativet handlade om en löstand till en kostnad av ca 3000 bath och det tredje var betydligt mer omfattande då det medför ett inplantat till det facila priset av ca 50000 bath.
Han drog ut den ena tanden i dag och den andra, som är en hörntand, ryker vid nästa besök. Därefter måste jag avvakta ca en månad så att ”rothålen” läker ordentligt. När det gäller hörntanden så kan jag nog vara utan den medan det lutar åt ett inplantat i det andra fallet. 

Inga kommentarer: