torsdag, oktober 04, 2012

Att undvika dyrt förpackningsmaterial....



”Man saknar inte kon förrän båset är tomt”. Så lyder ett svenskt ordspråk som det ligger en hel del i. Förra veckan skulle jag skicka några försändelser till Thailand vilket jag brukar göra varje år innan vi påbörjar resan dit.
Plötsligt stod jag där med skägget i brevlådan och hade inget tidningspapper att fylla ut håligheterna i kartongerna med. Men, va fan, man kan ju inte prenumerera på en tidning där journalisterna använder sin makt till att underlåta att berätta sanningen, att mörka och i vissa fall till och med ljuga bara för att en gång om året ha förpackningsmaterial.
Nu löste det sig ändå eftersom det verkar vara personer som inte kan läsa eller väljer att inte respektera vår skylt ovanför brevlådan där vi vänligt men bestämt avsäger oss all reklam. Sundsvalls Nyheter, en fullspäckad reklamtidning, dimper ned varje fredag. Tidningspapper som tidningspapper, till mitt önskemål dög det gott.
När jag stod där och packade kartongerna insmög sig också tanken att Sundsvalls Nyheter kanske är betydligt mer lönsam än Dagbladet och Sundsvalls Tidning tillsammans. Någon som vet?
   

Inga kommentarer: