onsdag, oktober 17, 2012

V86 på Valla i kväll....



Det var länge sedan jag hade något inlägg som handlade om trav och egentligen skulle jag väl inte skriva något om ett skitspel som V68 men det har visat sig att relativt enkla rader brukar ge bra utdelning och då kan man göra en spikharry om man är helt rudis. Men själv letar jag fram några spikalternativ eftersom det är där man lägger grunden för utdelningen.

Kvällens bästa spik kommer redan i den första avdelningen i form av 1 Timetosaygoodbye. Spets och slut – hämta ut, som vi som kan det här brukar säga.

2 Down Force  i avdelning 5 där Stig H i princip har lovat vinst och 10 Pitch Command i avd 6 som jag själv grävt fram spikas också på min kupong. Stötestenen i kväll är Pitch Command men killar med hår på bröstet spikar medan fegisarna som aldrig får kyssa vackra kvinnor även ödslar ett streck på Saston.

I avdelning två tror jag att det räcker med två streck, 5 Condrads Volmemort och 3 Frankie Ale. Båda körs av grabbar som i princip växt upp bakom hästarslen och kan det här.

I den tredje avdelningen blir Stefan Melander storfavorit med 7 Tidied Accelerator och kan vara ett spikalternativ hos feglirare som Raffe Vadsmo och company, men spåret kan ställa till det. 9 Stigaxelsisten och 1 Carlos Lightning skall med på en seriös kupong.

I den fjärde avdelningen föreligger skrällrisk och storfavoriten 1 Orderly blir över på början och sedan gäller det att räkna ut vem som spetsar. 3,6,7 tillhör mina spetskandidater men jag streckar även 2,10,12.

Sedan är det bara att strecka på i övriga avdelningar och har man inte råd med det skall man inte spela på trav.
Jag lämnar dock inga garantier så det är ingen idé att komma med några ersättningskrav om det skulle skita sig. Men jag kostar på mig ett lycka till.
 
För övrigt kommer det att bli mer trav även fortsättningsvis då jag kommer att delta i VM i V75 även detta år. Jag har lite revansch att utkräva sedan debaclet i fjol och målsättningen är att lägga ut systemet i god tid inför varje tävlingsdag.

Inga kommentarer: