onsdag, oktober 24, 2012

V86 på Valla i kväll......



Förra onsdagen sköt jag mig själv i foten och gick miste om en hygglig sudd då jag dissade Saston och i stället spikade Pitch Command. Jag är inte den som gräver ner mig när det gått dåligt men den där gången var jag lite för kaxig och fick betala rejält för det.
V86 är fortfarande ett skitspel och de stora fiskarna äter de små. Men jag lever inte som jag lär utan provar i kväll igen.
Det får bli tre spikar som förra gången och den första kommer i den första avdelningen i form av 1 Panne De Moteur som bara inte kan förlora.
I avdelning fyra vinner 4 Citrin till glatt odds och skalar bort en betydande del av kuponghögen. Spelarkollektivet har gjort Mermaid Ås till favorit, en ickevinnare som vunnit ett lopp på tolv starter. Skärpning!
Det tredje enkelstrecket hamnar på 1 Xena Brick i den sjätte avdelningen som förhoppningsvis leder från start till mål. Han körs av Jorma Kontio som vinner körsvensligan på Valla för första gången i år.
I övrigt ser det inte alltför blodigt ut och i avdelning två blir det fem streck medan jag tror att man klarar sig med tre streck i den tredje avdelningen. Jag var länge inne på att spika 3 Tell Me No Lies med Håkan Skoglund som har bästa läget av de bästa ekipagen, men jag beslutade mig att till slut gardera.
I avdelning sju får det bli sex streck och i den avslutande avdelningen är känslan att jag kommer långt med tre streck.
Summa summarum 810 rader och jag behöver inte ens reducera. 

Jag mörkar vinsten och beställer en ny Harley Davidson i morgon.

Inga kommentarer: