söndag, januari 08, 2012

V75 i Koskenkorva land…...

Visst har jag en viss förståelse för ATG:s agerande och skälen till att anordna V75-tävlingar i våra nordiska grannländer men jag anser att V75 skall köras i Sverige så länge det finns svenska travbanor som vill anordna V75-tävlingar men som nu inte får chansen.
Det blir lite av Lotto och Keno över den här typen av omgångar också,skickligheten sätts på undantag .
Om det blev succé eller inte har jag ingen aning om och jag bryr mig inte speciellt mycket heller. Positivt var i alla fall att vi får 50 millioner extra i sjurättspotten att spela om på lördag. Då djäklar skall dom tas!

Tävlingarna i Finland föregicks av ett omfattande informationsutbud och bland annat sträckte Stig H upp ett varningens finger när det gällde I Wan’t Dance:s chanser från ett tråkigt spår och med en balans som inte var optimal. Om jag lyssnade? Nähä. Jörgen Westholm menade att hans bästa chans i omgången var Armani Trot, trots det blev hans andra häst i loppet, Such A Feeling mer streckad. Jag tog inte till mig det heller, dunkel stallform och fel läge talade emot tyckte jag. Dyra misstag!
Informationen från den finska sidan var nog en aning överoptimistisk och upphaussade förhandsfavoriter som El Mistress Eeva och Hepori hade inte med slutstriden att göra i sina respektive lopp. Jetstream som vann den inledande avdelningen till nästan femtio gånger pengarna var inte nämnd i förhandssnacket trots att han kom med två raka vinster i bagaget. Nu körde man ju loppet rakt i halsen på honom och hade Veijo haft lite is i magen och inte lagt på en tryckare på Lotus Elan mitt i loppet hade han nog vunnit med Lord Mirabelle. Claes Svensson skrällde också med Naimi till glatt odds. Claes Svensson, när vann han på V75 senast? Det blev en skitsvår omgång med bara en favoritseger innan det var färdigt.

Inga kommentarer: