onsdag, januari 11, 2012

Lite travsnack från Thailand......

Dagarna bara försvinner, det går med en djäkla fart och nu är det plötsligt onsdag igen. Jag fortsätter mitt korståg mot V68, ett riktigt skitspel för småspelare och dessutom skryter man om Harry Boy’s skicklighet och räknar upp hur många som vunnit med hjälp av honom. Men hallå, vad hände med skicklighetsfaktorn då?
Skall man spela både V86 och V75 kan man knappast ha ett vanligt jobb, då handlar det om heltid framför lopparkivet, ett hoppande mellan olika travsajter och tid för att läsa på startlistor mm. Femton lopp i veckan x tre timmar (lågt räknat) vem har tid till det?
Även om man inte spelar kan man ha ganska klart för sig, som jag hade förra veckan. Sju rätt efter sju lopp och sedan torsk på storfavoriten. ”Växelpengar”, och hade Pamona vunnit hade det handlat om drygt 300 000:-. Hur kul hade det varit när man inte lämnat in? Nu tillhör jag ju inte experternas överbetalda skara så jag lämnar ytterst sällan in system som kostar runt tusenlappen.
Hade jag haft råd kanske jag lämnat in följande system i kväll. Har jag räknat rätt kostar det drygt 1 100 kr.

Avd 1. 2,5,7
Avd 2. 1,3,4,8
Avd 3. 2
Avd 4. 1,8,9,10,12,13,15
Avd 5. 3,5,8,9,11,13
Avd 6. 1,11,12
Avd 7. 3,6,9
Avd 8. 5

Nu är klockan drygt 21.15 här borta, termometern visar 24,4 grader och i morgon kan man notera ännu en sparad tusenlapp.

Inga kommentarer: