måndag, januari 02, 2012

Förkylningstider....


Till slut gick det inte längre utan jag tvingades till ett nytt sjukhusbesök. Det började enligt den vanliga rutinen men jag avböjde vänligt men bestämt en ny lungröntgen och föreslog i stället att man skulle ta ett blodprov och se vad det visade. I vanlig ordning så blev det även tio minuters behandling i ”syrgaskammaren”.
Varför inte lustgas?
Blodprovsanalysen visade att jag hade en kraftig infektion i kroppen och enligt doktorn handlade det om en luftvägsinfektion. Hon trodde att det berodde på att jag var känslig för något i luften, typ någon form av allergi. Till Yaya sa hon på thailändska att det kunde vara kroniskt och att jag aldrig skulle bli av med problemen.
Ja, ja nu är det tre stycken i familjen som hostar och snorar så jag tror att det är en vanlig luftrörskatarr och förhoppningsvis är den av övergående natur.
I Thailand tillhör läkarna auktoriteten och de är definitivt inte vana att bli ifrågasatta och jag tackade nej till lungröntgen föll väl inte i god jord precis. Sedan frågade jag om infektionen berodde på något virus eller om det var bakterier som orsakat den. Till övervägande del så brukar det bero på virus men i vissa fall kan det bro på bakterier. Ja, jag bara undrade då hon skrivit ut antibiotika åt mig.
1 485 bath för hela kalaset inklusive medicinerna.

Inga kommentarer: