onsdag, januari 04, 2012

Lite travsnack mitt i natten (Thai time)......


Jag har tidigare torgfört mina åsikter beträffande min uppfattning om ATG:s nya stora spelsatsning, V86. Det är ett skitspel för småspelare så det finns ingen anledning att bidra till den potten. Jag tror att omsättningen kommer att minska stadigt och sedan återstår att se vad ATG beslutar. En del tipsnissar hoppar dock jämfota av förtjusning och vet inte till sig av glädje vilket säkert påverkar tant Ebba och de andra veteranerna i syjuntan. Nu körs det lopp överallt, i badkar, solarier och nu senast i bastun. Man undrar ju om det inte blir trångt.
Det får mig att tänka på en händelse för drygt fyrtio år sedan då vi besökt Bergsåker, vunnit lite pengar och firade i en kompis lägenhet. Hyresvärden tyckte att det väl livat och undrade vad som stod på. Abbe, som hyrde lägenheten förklarade att vi varit på travet och vunnit pengar och att vi nu firade det. Hyresvärden undrade i sin tur om vi inte hade kunnat lämna hästarna på Bergsåker!!!!
Även om man inte spelar kan man ju snitsa ihop en rad och se hur man står sig mot ”experterna”. Om inte annat kan man visa hur mycket man sparar genom att stå över.

Skulle jag ha lika generösa arbetsgivare och vara lika välbetald som ”experterna” så skulle jag kunna tänka mig att lämna in följande system för en dryg tusenlapp;

Avd 1. 1,5
Avd 2. 6
Avd 3. 1,3,4,5,8,9
Avd 4. 2,6,8,10
Avd 5. 1,3,5,6,9,10
Avd 6. 2,6,12
Avd 7. 2,4,9,10,11,12
Avd 8. 2

Nu är klockan 00.05 här borta, termometern visar på 25,3 grader och nu drar jag snart täcket över huvudet och hoppas slippa hostattackerna. Om några timmar vaknar jag och kan konstatera att jag sparat en tusenlapp.

Inga kommentarer: