lördag, november 01, 2008

Ett problem mindre

Klockan nio på lördag morgon hade ingen elektriker synts till så det var bara att ringa till en annan. Han kom omgående och konstaterade snabbt att det var i keramikhällen som felet låg och det kunde han inte göra något åt. Han nöjde sig därför med två burkar Chang i ersättning för expertutlåtandet.
Eftersom jag inte var riktigt säker så skruvade jag bort skyddsplåten och kollade montaget och där syntes inga spår efter någon kortslutning. Jag har en multimeter så jag beslöt mig för att använda den för att konstatera eller utesluta en kortslutning. Enligt lagen om alltings djävlighet så var naturligtvis batteriet slut i multimetern.
Då var inte annat att göra än att ta hällen till inköpsstället (självklart så har garantin gått ut). Där kopplade man upp hällen och då fungerade den utan att lösa ut någon säkring!
Två man erbjöd sig att åka med hem och kolla ledningen till gruppcentralen och koppla in hällen igen. Sagt och gjort, inga fel hittades dock, men vi misstänker att det varit glapp i en koppling. Nu är det i alla fall fixat och det kostade 100 bath och en ölburk per gubbe.
Tio minuter senare dök den första elektrikern upp, dvs han som skulle komma tidigt på lördag morgon. Yaya tyckte antagligen att det var genant så hon sa att det var jag som åtgärdat felet.


Tvättmaskinen då undrar kanske någon? Den är fortfarande på verksta'n men väntas åter under lördag eftermiddag - förhoppningsvis.

Inga kommentarer: