lördag, oktober 29, 2011

VM i V75...


Han vinner minst tre lopp i dag
Det ser mycket favoritbetonat ut på förhand och många av loppen är väldigt ojämna vilket inte talar för några större skrällchanser i dag. Örjan Kihlström sitter inne med några fina chanser och blir något av nyckelkusk under dagen.

Jag har inget emot kommentarer, snarare tvärtom, under förutsättning att de är seriösa och kommer innan hästarna gått i mål.

Avd 1.           Sanity är naturligtvis ett sunt spikförslag men  Åke Svanstedt lägger sig nog inte platt när värste konkurrenten ställer frågan och då kan det bli utvändigt ledaren runt om i friskt tempo. Ett sån’t scenario öppnar för en tredje häst.
Avd 2.           Det här bör man kunna låsa på två streck (1 och 4) men det behöver inte vara fel att strecka 2 och 7 också.
Avd 3.           Vi har en klar favorit i 7 Maharajah, som i första hand tävlar mot sig själv och litar man på att han går ett felfritt lopp den här gången så är det ett inte alltför djärvt enkelstreck. Men han har ingen toppform så det får inte strula det minsta. Vid gardering tycker jag att det krävs många streck. Jag litar på att Marre grejar det här och spikar utan att darra allt för mycket.
Avd 4.           Här bör man klara sig bra med två streck och på sin höjd tre (4,6 och 3). Jag hade bara råd med två
Avd 5.           En eller många, men det mesta talar för favoriten då värsta konkurrenterna har dunkel form eller svåra lägen. Jag spikar Velten Ovambo.
Avd 6.           En felfri Saston blir mycket svårslagen här och det känns som ett sunt enkelstreck.
Avd 7.           Känslan är att köhästarna krossar övriga under slutvarvet och positioner och löpningsförlopp kommer att bli avgörande dem emellan. Jag tror att man klarar sig på åtta streck men jag är långt ifrån säker.

Mitt system:   

Avd 1.           1,3,5                                    R 7-8
Avd 2.           1,2,4,7                                 R 6-5
Avd 3.           7                                          R 4-8
Avd 4.           4,6                                       R 3-2
Avd 5.           4                                          R 6-11
Avd 6.           5                                          R 4-3
Avd 7.           1,7,8,9,12,13,14,15             R 2-6

Inga kommentarer: